Fort lauderdale, everglades, orlando - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van rickannemieke - WaarBenJij.nu Fort lauderdale, everglades, orlando - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van rickannemieke - WaarBenJij.nu

Fort lauderdale, everglades, orlando

Door: rickannemieke

08 September 2011 | Verenigde Staten, Orlando

Dat was al weer even geleden dat we een verslagje hebben geplaatst dus even een update voor nu!

Weer een lekker hotel/appartementje dit keer in fort lauderdale. Het was een flinke reis vanuit key west. In de middag nog even een mega groot shoppingcentrum bezocht (sawgrass). Hebben nog nooit zo een groot shoppingcentrum gezien. S' avonds nog even lekker wat eten bij hooters. De weg er naar toe hebben we ons verbaasd over de vele vreemde mensen die er rond liepen. Een dronken vrouw die zich midden op straat ging uitkleden, vrouw met slang om haar hoofd gewikkeld, politie in onze straat... Niet echt een heel veilig gevoel.
Nog even wat uitzoeken voor de everglades en dan lekker slapen.

We zijn begonnen met een tour op een airboot. We kregen oordopjes mee en mochten plaats nemen op de boot. Onderweg een krokodil van heel dichtbij gezien en grote schildpadden. Erg gaaf maar 30 min was wel echt veel te kort. Nog even een kijkje nemen bij de andere dieren (in veel te kleine kooien) en op naar het meer okeechobee.
Dat viel reuze tegen en besloten een stukje verder te rijden. Helaas viel dat ook tegen (dachten we). Na even te hebben gewacht hebben we een stuk of 4 krokodillen gezien. Zelfs 1 heel dichtbij. Wat een ervaring zeg. Er was een groep aant vissen en nu bleek dat er daar een zeekoe zwom. Gaaaaf, maar helaas niet te fotograferen.
Wat ook erg leuk was is dat we naar een drive-in bios zijn geweest. Gewoon 14 films die er draaiden. Je radio moest je afstemmen voor geluid te krijgen. Stoel naar achter, voet uit het raam en genieten. De film viel helaas tegen (apollo 18 ) maar de ervaring was zeker de moeite waard.
Dag 2 everglades viel een beetje in duigen door onduidelijkheid van dingen. Uiteindelijk hebben we zo'n 2,5 uur gekajakt, erg leuk, maar doordat de zon hier zo fel is, is het smeren met zonnebrand niet bij te houden met als gevolg dat Annemieke haar benen zo rood als een kreeft zijn (erg pijnlijk). 'savonds zijn we naar een baseball wedstrijd geweest in sun life stadion (marlins tegen de mets). Wat een ervaring zeg. Erg leuk. Alleen al die sfeer er omheen super leuk. Echte amerikaanse dingen die we al hebben gedaan.

Op naar Orlando. Naar het hilton vacation hotel.
Daar aangekomen ziet het er super luxe uit. Wat heerlijk zeg. Erg mooi allemaal. Een eigen zwembad en wirlpool beneden dus nemen even een duik om af te koelen. Het is gewoon echt een vakantiegevoel die je er van krijgt.
Nav een tip van de vrouw in het hotel zijn we gaan eten bij een vis/steak restaurant. Best prijzig maar erg lekker.
Nog even bedenken wat we morgen gaan doen (wat erg lastig was ivm de dure prijzen van disney). Dan maar een nachtje erover slapen.
Helaas hadden we buren die best veel lawaai maakte dus duurde even voor we sliepen.
Na veel wikken en wegen toch besloten om naar disney park Animal kingdom te gaan.
Wat een leuk park zeg. Oa gezien en gedaan: 3d show, een soort van piranha waar je dus drijfnat van word (van top tot teen), musical finding nemo, een safari, show van lion king, disney parade een ritje in de achtbaan expedition mount everest. (zelfs Rick die mee ging echt super!!!!!).
Echt de moeite waard en zeker geen spijt dat we gegaan zijn. Door een hoosbui terug naar de auto en op terug naar het hotel. Vanavond op tijd naar bed, want morgen gaan we naar cape canaveral waar een lancering is. Dat word heel vroeg op staan.

• 08 September 2011 - 08:20

Xiao :

Hey Annie en Rick)
    Hoest daar? Volgens mij bevalt het wel. Heb net alle berichtjes gezien en zo te lezen genieten jullie volop. Leuke foto's, maar ik wil eigenlijk nog meer foto's zien. ;) Het uploaden zal heel langzaam gaan of niet?
    Nog een hele fijne vakantie daar.
    Liefs

• 08 September 2011 - 20:42

Annas:

Hoi Annemiek en Rick
    Volgens mij zijn jullie al halve amerikanen, al die indrukken die jullie daar opdoen. En morgen naar Cape Canaveral. Dat maak je ook maar 1x mee. Nog veel plezier in de overige dagen. Geniet er maar van, het is zo voorbij, zegt een ervaringsdeskundige. Groetjes, Annas