Tampa - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van rickannemieke - WaarBenJij.nu Tampa - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van rickannemieke - WaarBenJij.nu

Tampa

Door: rickannemieke

16 September 2011 | Verenigde Staten, Tampa

Vannochtend vanuit Daytona beach, met een laatste lange blik op de Atlantische oceaan, De richting van Tampa ingeslagen..
We komen tijdig aan in een zeer net hotel, en hoewel het aan een zeer drukke weg ligt merk je daar niks van..een mooie kamer..
We besloten even naar de botanical gardens te gaan van de USF ( University of South Florida) ..
Dat bleken 2 kassen en 3 vierkante meter onkruid te zijn..niet boeiend dus..op de weg terug naar het hotel , kwamen we langs een van de vele giga winkelcentra, dus maa effe een kijkje nemen..na de zoveelste klap van de airco ( van zo'n 33 graden naar ..ik gok..zo'n 21 ) staan we in een doolhof van winkels..na een dikke 2 uur slenteren (op mijn top slippers..hihi) weer terugnaar buiten.KLAP..weer terug de fohn in..
Naar het hotel , wat opfrissen en dan gaan we naar de Imax film in de AMC24 cinema.
Eerst kaartjes gehaald en dan bedacht .mmm.we moeten nog eten..vlakbij een steak besteld en jawel..als het moet kun je binnen een 20 tal minuten je eten op eten..( het was namelijk al bijna tijd voor de film..niet handig gepland van ons) maar wel gelukt..
De film , Contagion, in Imax, is erg gaaf....alleen als je nog geen smetvrees hebt..dan krijg je het er wel van..

De volgende dag zijn we naar fort de soto park geweest in...een zuidelijk punt van de tampa regio..st petersburg genaamd.
Van hieraf had je een mooi zicht op de sunshine skyway bridge..een grote hangbrug..
Het is hier echt zo warm dat het buiten maar steeds heel kort uit te houden is..we rijden een stukkie, knippen wat foto's en rijden naar het volgende..we lijken wel een stel Japanners..
Het verkeer in Tampa, is zo mogelijk, nog erger dan in Miami, dus een lange rit terug naar het hotel waar we besloten hadden om naar nog een amerikaans ding te gaan..de dog track...daar aangekomen, alleen maar beeldschermen..geen " hond" te zien..bleken de races daar niet meer live te zijn , maar waren die tegenwoordig in , jawel, St Petersburg ...daar kwamen we net vanaf..
Dus maar een poging gewaagd om daar nog te komen, maar zoals gezegd het verkeer is hier een doffe ellende dus...niet gelukt..
Dan maar eten maken op de hotel kamer en wat yahtzeen en pitten...