Terug in miami - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van rickannemieke - WaarBenJij.nu Terug in miami - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van rickannemieke - WaarBenJij.nu

Terug in miami

Door: rickannemieke

16 September 2011 | Verenigde Staten, Miami

Van Tampa rijden we via Fort Meyers terug richting onze eindbestemming van de reis Miami.
Na 2 uur rijden van af Tampa, komen we aan in Fort Meyers waar we de estates van henry Ford en Thomas Alva Edison bewonderen..
Erg mooi landgoed met ontelbare soorten en maten van exotische planten en bloemen..we doen de selfguided tour, dat wil zeggen dat je zelf over het landgoed loopt met een veredelde telefoon aan je oor die je info geeft van wat je op bepaalde plaatsen ziet..
Het is er erg toeristisch maar wel mooi om te zien..
Na 2 uur te hebben rond gezworven en volledig te zijn leeg gezweet ( je kunt tijdens deze vakantie blijven drinken ..ongekend) kruipen we weer de 100YEY in, onze Jeep Compass ,om de laatse 2,5 u richting het hotel in Miami te gaan.
Lange innerstates dus de bijrijder lag snel weer ronkend naast me .
We komen bij het hotel aan, is de reservering niet te vinden, maar het meisje achter de balie bleef aardig en hulpvaardig dus geen problemen een half uurtje later zaten we op een trendy blauwe disco kamer ..lache...
S avonds hadden we het idee om naar een comedyclub te gaan, bleek deze na wat zoeken , die avond niet open te zijn...balen
Dus in de buurt, in coconut grove, een gezellig italiaans restaurant gevonden en heerlijke pasta gegeten..morgen nieuwe kansen.

We staan optijd op en ontbijten op het gezellige binnenplaatsje tussen de palmen. En met gezellige muziek...en ohja..had ik al gezegd dat het dan al , om 9.00u, 28 graden is?..hihi..
We rijden daarna een dik half uur zuidelijker om na weer wat gezoek, mannn wat geven ze hier toch alles slecht aan, bij de Miami zoo aan tekomen.
Het was er nagenoeg uitgestorven..heeeeeeel rustig..
Een mooie dierentuin..erg groot en goed bij gehouden..
Bij 33 graden wil je echt wel in de schaduw lopen dus van schaduw naar schaduw hebben we het park doorgelopen en om half vijf dweilde we weer de uitgang uit naar de auto, die meer weg had van een net gebruikte oven...dus de airco weer op belachelijk koud ( en nog merk je het bijna niet) en terug richting...jawel de file...het is donderdag dus een gewone werkdag en dus zitten we weer in de spits.
Dus met een half uur vertraging komen we weer bij het hotel aan, waar we ons een beetje opfrissen en nog wat bij drinken en..jawel nog wat schermen met het yahtzee spel..volgens mij heb ik gewonnen....au, niet knijpen Annemieke, .....ok...jij hebt gewonnen..
Een uurtje later gaan we voor de 2e poging naar de Improv club, voor een avond standup comedy..
Erg lachen om een keer mee te maken...lekker wat drinken , een groot bord nachos voor je neus en een 4 tal leuke comedians..moet je echt een keer mee gemaakt hebben..
Terug duiken we moe onder de lakens...

Vandaag is de dag van de terugreis dus......geen verhalen meer..
Straks laten we de mooie omgeving en temperaturen weer achter ons om naar het koude kikkerlandje te gaan...
Hoop dat degene die ons gevolgd hebben het leuk vonden....WIJ WEL!!!

• 16 September 2011 - 14:51

Mathilde:

Wat een avonturen weer :-). Jee, wat gaat de tijd snel!!! Jammer hoor, dat het alweer bijna voorbij is. Ik wens jullie een voorspoedige terugreis!

• 16 September 2011 - 15:34

Toon:

Natuurlijk was het leuk om jullie te volgen. ja de temperatuur is hier ongeveer de helft van wat jullie daar gewend zijn, maar niet getreurd, jullie kunnen terug kijken op een mooie vakantie/herinnering en wij horen graag jullie verhalen. Dus tot gauw.