Genieten genieten genieten - Reisverslag uit Valemount, Canada van rickannemieke - WaarBenJij.nu Genieten genieten genieten - Reisverslag uit Valemount, Canada van rickannemieke - WaarBenJij.nu

Genieten genieten genieten

Door: Rickannemieke

08 Juni 2014 | Canada, Valemount

Het is alweer een paar dagen geleden, maar hebben nu pas weer wifi vandaar dat er nu een verhaaltje op komt van onze avonturen van de afgelopen dagen.
Wat een geweldig mooi land is het toch. We kijken onze ogen uit. Helaas zijn we beide niet fit. Rick waarschijnlijk de griep en Annemieke snotverkouden en last van de holtes. Vrees door de airco in het vliegtuig. Ondanks dat genieten we toch wel.
We zijn onze reis in Calgary begonnen. Eerst relaxen in het hotel en de dag erna onze grote RV ophalen. We werden netjes opgehaald en moesten nog een paar andere mensen ophalen.
Daar aangekomen werd er van alles gecheckt en uitgelegd en zo kon onze trip beginnen. Eerst flink wat boodschappen inslaan. We werden erg vriendelijk geholpen door de caissière. Gelijk een praatje maken en van alles vragen.
Onze eerste stop was in Canmore. We hadden daar een campground waar we ons zelf in moesten schrijven en heerlijk midden in het bos.
We waren de volgende dag al zeer vroeg wakker (5.50 uur) dus konden we mooi vroeg op pad. We hebben in NP Banff een pas gekocht dat we een jaar lang door alle NP kunnen rijden. Was voordeliger als elke keer een dagkaart.
Even rondje in Banff zelf en door naar hele mooie watervallen. We wilde graag met de gondola mee naar boven. Maar helaas was hij erg prijzig en dachten we lopen wel naar boven. Pfff we hebben het geweten erg pittig maar geweldig gaaf uitzicht. Dan maar naar beneden met de gondel.
Via highway 1a naar lake Louise gereden. Leuke route dwars door de natuur. 2 herten gezien maar helaas nog geen beren.
De volgende dag blijven we toch maar iets langer liggen want wat is het toch koud. Met een shirt, trui, vest en jas komen we dag door al blijven we het koud houden brrr. We gaan kijken bij de lake Louise zelf. Hij hoort blauw te zijn maar door de kou is hij nog erg bevroren. Een leuke maar toch wat zware tocht naar mirror lake (glibberend door de sneeuw). Nog even kijken bij lake moraine om vervolgens door te gaan naar de icefield parkway. Een zeer gave route langs allerlei gletsjers en meren. S'avonds heerlijk een vuurtje gestookt en overheerlijke marshmallows geroosterd.
Onze camper lijkt wel een koelkast zelfs de chocopasta is gewoon kei hard.
Zeer gave ervaring gehad. De glacier Skywalk. Een mega hoge brug van glas waar je overheenloopt. Eerste stap dood eng maar geweldig gaaf.
We hebben ook nog een mountain goat gezien en een bighoorn schaap die de weg overstak. Nog even genieten van geweldige watervallen. Maar nog steeds geen beer gezien. En opeens een hoop mensen langs te kant. Dus er moet iets te zien zijn. We stoppen en wachten even en ja hoor het wachten word beloond. Mama beer met 2 hele jonge babyberen (denk nog geen 2 weken oud) echt zoo gaaf.
Vandaag hebben we ook 3 beren gezien. 2 zelfs zo dichtbij dat het eigenlijk gevaarlijk was. 1 stak de weg over. Ook een coyote gezien. Annemieke heeft vandaag voor het eerst in de camper een heel stuk gereden. Echt heel gaaf en ook best spannend. Zo'n gevaarte van 7 meter onder je kont hihi. Nu even genieten van de avond en dan gaan wij zo naar bed. Wij genieten in iedergeval super!!!

• 08 Juni 2014 - 07:28

Annita Van Der Knaao:

Wow, super gaaf wat jullie allemaal beleven, alleen jammer van die snotneuzen en hoestbuien. O en die sky walker lijkt me doodeng , heb hoogtevrees, nou ij wacht de volgende belevenis weer af , veel plezier

• 08 Juni 2014 - 13:02

Elkie:

Aaaaaaaaahhhhhhhhhhh!! Zoooooo jaloers nog steeds. Ik wil teruuuuuhuuuug!!
    Balen dat jullie niet fit zijn. Hopen dat het snel weer beter gaat. Maar wat is het mooi daar he in Canada?!
    En lekker he die marshies?! :-)

Geniet, geniet, geniet!!